Jaime Martin zeigt, dass man – von Europa aus gesehen – auch am anderen Ende der Welt genuinen Dvorak spielen kann. Er beeindruckt mit zwei ernsthaften musikalischen Auseinandersetzungen und spannenden, engagierten Interpretationen.
Der pastorale Charakter der 6. Symphonie wird mit großzügigem Orchesterspiel wiedergegeben. Auch die Siebte lebt von Kraft und Klangpracht. Martin verzichtet wohl auf ein zu tschechisches Kolorit, unterstreicht aber die rhythmische Nähe zur böhmischen Volksmusik sowie den Einfluss der Brahmschen Symphonik auf Dvorak.
Martin führt das Melbourne Symphony Orchestra zu einer Höchstleistung, so dass wir Dvoraks wundervolle Musik in besten Bedingungen erleben können.
Jaime Martin shows that – from a European perspective – genuine Dvorak can also be played on the other side of the world. He impresses with two serious musical explorations and exciting, committed interpretations.
The pastoral character of the Sixth Symphony is rendered with generous orchestral playing. The Seventh is also full of power and splendor of sound. Martin avoids an overly Czech coloration, but emphasizes the rhythmic proximity to Bohemian folk music as well as the influence of Brahms’ symphonies on Dvorak.
Martin leads the Melbourne Symphony Orchestra to a top performance, so that we can experience Dvorak’s wonderful music in the best possible conditions.