Vladimir Jurowski
(c) Sheila Rock

The London Philharmonic Orchestra today announced that its long-standing partnership with Vladimir Jurowski, Principal Conductor and Artistic Advisor, will continue until at least 2018. He is Principal Conductor since 2007. He took on the additional role as Artistic Advisor in 2012. Jurowski is also Principal Artist at the Orchestra of the Age of Enlightenment and Artistic Director of the State Academic Symphony Orchestra of Russia (Svetlanov Symphony Orchestra).

The Danish Broadcasting Corporation (DBC) has announced that it will shut down the Danish National Chamber Orchestra (DNCO) on January 1st 2015 due to budget cuts. The DNCO employs 42 musicians as well as the artistic team working with them. The International Federation of Musicians in Paris now asked musicians and music lovers to support the orchestra by signing the petition ‘Save the Danish National Chamber Orchestra’. Here is the link to the petition.

 

Karel Mark Chichon
Photo: DRP

Die Deutsche Radio Philharmonie, die sich derzeit auf einer Asien-Tournee befindet, gab ein bejubeltes Konzert mit Beethovens Neunter Symphonie unter Chefdirigent Karel Mark Chichon vor 8.000 Zuhörern in der Myung-Seong Kirche in Seoul. Das Konzert wurde live in andere Kirchen der südkoreanischen Hauptstadt übertragen und damit von über 22.000 Musikfreunden mit erlebt. Read More →

The President of the Atlanta Symphony Orchestra, Stanley Romanstein, has resigned, mentioning that his leadership would be an “impediment” to reaching a new labor agreement with the symphony’s locked out musicians. The ASO has already cancelled part of the 2014-15 season due to the labor dispute. Read More →

Die Gewerkschaft der Musiker des ‘Orchestre Philharmonique de Radio France’ haben für den 3. Oktober einen Streik angekündigt. Das Orchester hat für diesen Tag ein Konzert in der Pariser Salle Pleyel programmiert. Wie unsere Kollegen von ResMusica melden, protestieren die Musiker damit gegen die brutalen Methoden der Direktion von Radio France, die den künstlerischen Leiter, Eric Montalbetti, zum Rücktritt zwangen. Read More →

Milica Djordjevic

Die Komponistin Milica Djordjevic (30) erhält den mit 20 000 Euro dotierten Belmont-Preis 2015 für zeitgenössische Musik, der von der Forberg-Schneider-Stiftung vergeben wird. Die 1984 in Belgrad geborene Künstlerin gelte als eine der interessantesten Komponistinnen der jüngeren Generation, heißt es in der Begründung. Read More →

Der Bundeswettbewerb ‘Jugend komponiert’, der begabte junge Komponierende zwischen 12 und 22 Jahren fördert, feiert sein 30-jähriges Bestehen. Beim Bundeswettbewerb wird 2015 neben Posaune, Violine, Violoncello und Klavier erstmals auch Bajan als Instrument ausgeschrieben – das russische Knopfakkordeon, das in jüngster Zeit an Bedeutung gewonnen hat und für das gerade auch in der Neuen Musik eine Reihe neuer Ausdrucksmöglichkeiten entdeckt worden sind. Read More →

The proposed federal mediation in the Atlanta Symphony Orchestra labor dispute has teething troubles: while the administration is ready to resume collective bargaining agreement discussions using federal mediator Allison Beck, the ASO Players’ Association is waiting for a first individual meeting with the mediator. In a press release the Players’ Association says: “…we accepted the suggestion to speak with Ms. Allison Beck, the Acting Director of the Federal Mediation and Conciliation Service, and were told that FMCS officials would be contacting us accordingly, which has not happened yet. … »

Gidon Kremer
Photo: Sasha Gusov

On German radio station BR-Klassik violinist Gidon Kremer has now his own monthly program. ‘Kremerspiegel’ – is the name of the new series in which the Latvian-born violinist can be experienced once a month discussing selected musical subjects and also presenting music for one hour alternating with the hosts Bernhard Neuhoff and Meret Forster. The first episode on September 25th was about « How it all started. Splinters of a musical childhood ».

Roberto Alagna
(c) Harcourt

An der Wiener Staatsoper bekam Tenor Roberto Alagna im Laufe des ersten Teils von Verdis ‘Don Carlo’ stimmliche Probleme und erklärte sich in der Pause außerstande, weiterzusingen. Die Vorstellung wurde nicht abgebrochen und ohne den Sänger der Titelpartie zu Ende gebracht. Ein Ersatzsänger stand angeblich nicht zur Verfügung.

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