Die Philharmonie Luxembourg bietet mit ihrem breit gefächerten Angebot eine sonntägliche Matinee Reihe an, die Kammermusikensembles unter der Patronage der Freunde des OPL aus Mitgliedern und Gästen dieses Orchesters zusammenführt. Von den sechs Veranstaltungen der aktuellen Spielzeit sind etliche mit vertrauten Besetzungen bestückt. Das aktuelle Konzert jedoch, das Uwe Krusch für Pizzicato besucht hat, bot äußerst ungewöhnlich besetzte Werke. Read More →
Musikalische Entdeckungen und Russische Klavierschule waren die beiden Konzerte übertitelt, die gestern beim VP Bank Classic Festival in Bad Ragaz stattfanden. Remy Franck berichtet für Pizzicato. Read More →
Italian soprano one of the greatest Italian sopranos of all time, died this Sunday February 9 in Modena at the age of 84 at her home in Modena. She would have been 85 years old next month. Mirella Freni was known for a special charisma. Her talent was so natural, her appearance so common and authentic that the audience just loved her. Read More →
Das Philharmonische Orchester Luxemburg (OPL) hatte sich für sein aktuelles Konzert ein zutiefst deutsches Programm von den Richards ausgewählt, bei dem Gastdirigent Marek Janowski das Orchester durch den Abend führte. Neben dem Siegfried Idyll von Wagner gab es von Strauss seine selten zu hörende Symphonia Domestica und die dafür umso bekannteren Vier letzten Lieder. Dafür hatte sich die Sopranistin Iwona Sobotka hinzugesellt. Wie dieses Zusammenwirken gelungen ist, kann Uwe Krusch für Pizzicato mitteilen. Read More →
Harfe, Klavierwerke, Kammermusik und Piazzollas Jahreszeiten, das Programm der gestrigen Konzerte beim VP Bank Classic Festival im Grand Resort Bad Ragaz war bunt gemischt. Remy Franck schildert seine ebenso vielfältigen Eindrücke. Read More →
Es war ein ereignisreiches Konzert, mit dem gestern im Bernhard Simon-Saal des Grand Resort im schweizerischen Bad Ragaz das VP Bank Classic Festival eröffnet wurde. Remy Franck berichtet vom spannenden Geschehen. Read More →
Austrian-Uruguayan conductor Carlos Kalmar, 61, will step down as Music Director of the Portland based Oregon Symphony Orchestra at the end of the 2020/21 season. He will then be 18 years in this position. Kalmar is also the principal conductor and artistic director of the Grant Park Musical Festival in Chicago, a job he’s held for 20 years.
Australian baritone Peter Coleman-Wright, the Artistic Director of Canberra’s newly created National Opera, officially announced a small program for 2020, telling Australian magazine Limelight that he needs to take ‘baby steps’ to ensure the company is financially viable before programming bigger seasons. Read More →
Italian conductor Nello Santi (*1931) died today at the age of 88. Without being one of the most outstanding conductors he was a reliable musician and, in his best days, could really inspire orchestras, choirs and singers to surpassing themselves. That happened when he conducted Boito’s Mefistofele in the early seventies in Paris, leaving indelible memories for me. A profound connoisseur of the Italian repertoire, he was a traditional conductor who liked to put singers at ease and to get a fluid and perfect orchestral playing. Read More →
Eliette von Karajan, 80, the widow of conductor Herbert von Karajan, has handed over her board responsibilities at the Herbert von Karajan Easter Festival Salzburg Foundation to her two daughters Isabel and Arabel Karajan, according to a press release. Read More →