After two years of renovation, the Théâtre du Châtelet in Paris will reopen in September with Parade. « Artistically innovative while remaining true to the Châtelet tradition, Parade is a concentration of what the new directors of the Theatre, Ruth Mackenzie and Thomas Lauriot dit Prévost, want to share with the public », the Theater says. Read More →
Researchers of EPFL (Swiss Federal Institute of Technology Lausanne) have completed a first analysis of Beethoven’s writing style, applying statistical techniques to unlock recurring patterns, the school communicated. Read More →
Dutch conductor Bernard Haitink has announced the end of his active career. He will give his last concert on 6 September in Lucerne, Switzerland, the 90-year-old told the Dutch newspaper De Volkskrant on Wednesday. Read More →
BBT Communities, the newly formed division of the Borletti-Buitoni Trust, announces its first grants (each between £30,000 and £40,000) to a range of international charities that, through music, make a real difference to the lives of disadvantaged communities. Read More →
Im italienischen Pesaro wurde gestern das Nationale Rossini-Museum eröffnet. In zehn Räumen wird das Leben des Komponisten ausführlich dargestellt Read More →
Die Solistin, Kammermusikerin und Pädagogin Prof. Maria Kliegel, Violoncello, gehört ab September 2019 zum Dozenten-Team des neu gegründeten Institute of Musical Excellence in Wroclaw (Breslau), Polen. Read More →
A partnership agreement to strengthen and develop the collaboration between the Cité de la Musique – Philharmonie de Paris and Cité musicale-Metz has been signed yesterday by the management of both institutions. Read More →
The Seattle Symphony’s Music Director, has been named to a new position, the Judith Fong Conductor Emeritus, in recognition of his exceptional role in the transformation of the Seattle Symphony over the past eight years. Morlot steps down as Music Director at the end of the current season, becoming Conductor Emeritus this fall. Read More →
Der Théodore-Gouvy-Preis des Eurodistricts SaarMoselle 2019 geht an die 1985 geborene chinesische Komponistin Yang Song für ihr im Rahmen der Saarbrücker Komponistenwerkstatt 2019 entstandenes Orchesterwerk Déjà-vu. « Déjà-vu ist ein Begriff, der das Gefühl beschreibt, die gegenwärtige Situation schon einmal erlebt zu haben. Mein Stück beschreibt diesen psychologischen Prozess und die Illusions-Szenerie“, so Yang Song. Ihre Kompositionen verbinden die eigene Musikkultur mit der Musik anderer Kulturen. Read More →
Für seinen Beitrag zur Entwicklung der Musikkultur erhält der Pianist Nikolai Lugansky dieses Jahr den Russischen Staatspreis. In den letzten zwanzig Jahren war der Musiker aktiv an den Aktivitäten des Rachmaninov-Museums im Dorf Ivanovka in der Region Tambov beteiligt und ist dessen Treuhänder.