Am 17. April brach ein Teil einer Kulisse im Moskauer Musiktheater Stanislavsky zusammen und riss ca. 20 Chorsänger eineinhalb Meter in die Tiefe. Weil er in sozialen Medien darüber berichtet und die Leitung des Theaters kritisiert hatte, wurde der Sänger Svyatoslav Manuilov nun gefeuert. Er erklärte gegenüber Open Media, er sei entlassen worden, « weil er gesetzlich geschützte Geheimnisse preisgegeben habe », nachdem er dem Sender von dem Unfall bei der Probe berichtet habe.

The Premio Internazionale Antonio Mormone announced its first edition. With Evgeny Kissin as honorary chairman it will take place in Milan. A series of concerts between October 2019 and July 2020 involves music venues from city centre to the suburbs. The final will take place at the Teatro alla Scala. The winner will receive 30.000 Euros, a recording of a CD with Universal, a contract with a management agency and performances. Read More →

Philipp Mann

The Texarkana Symphony Orchestra in Texarkana, a twin-city divided between Texas and Arkansas, named American conductor Philip Mann as Music Director. Mann has signed a contract for three years, running from June 2019. He is currently serving as music director for the Arkansas Symphony, a position he will end in June, and he holds the position of director of orchestral studies at Texas Tech University in Lubbock, where he lives with his wife.

Antonio Pappano
Photo: Musacchio & Ianniello

Obwohl Lisa Bathiasvili das Erste Violinkonzert von Bela Bartok und eine überraschende Zugabe zu Gehör brachte, hatte das Konzert des Orchestra dell‘Accademia Nazionale di Santa Cecilia seinen Platz in der Reihe Grands orchestres der Philharmonie in Luxemburg gefunden. Dass man auch diese Einordnung vertreten kann, meint Uwe Krusch in seiner Konzertkritik. Read More →

Anna Rakitina

The Boston Symphony Orchestra has appointed Russian-born Anna Rakitina (*1989) as the orchestra’s new Assistant conductor beginning with the 2019–20 season for a two-year term. She succeeds Associate Conductor Ken-David Masur who leaves the BSO to assume his new position as music director of the Milwaukee Symphony Orchestra, effective this fall. Read More →

Ton Koopman

Der niederländische Cembalist, Organist und Dirigent Ton Koopman ist neuer Präsident der Stiftung Bach-Archiv Leipzig. Er übernimmt damit die Rolle eines international beachteten Botschafters für die Leipziger Bach-Forschung. Koopman folgt auf John Eliot Gardiner, der die Funktion des Stiftungspräsidenten von 2014 bis 2018 ausübte. Read More →

Anja Bihlmaier
(c) Neda Navaee

Die 40-jährige deutsche Dirigentin Anja Bihlmaier wird im Sommer 2021  Chefdirigentin beim Residentie Orkest in Den Haag. Anja Bihlmaier war als 1. Kapellmeisterin und stellvertretende Generalmusikdirektorin bis 2018 am Staatstheater Kassel tätig und arbeitete seither international als freischaffende Dirigentin. Read More →

Anthony Parnther

Californian San Bernardino Symphony Orchestra has announced Anthony Parnther as its Music Director beginning with the 2019-20 season. Parnther, the leading candidate out of 10 finalists from throughout the United States and Venezuela, will become the 16th music director since the organization’s founding in 1929. Parnther is also Music Director of the Southeast Symphony in Los Angeles, sicne 2010. He is also a prolific conductor of film, television, and video game scores.

Winners and Jury members
(c) Ingo Höhn

The Lucerne Symphony Orchestra hosted the Award Ceremony and Gala Concert 2019 of the International Classical Music Awards (ICMA) on Friday evening (10.05) at the KKL in Lucerne, in the presence of an international audience, numerous media representatives and representatives from the record industry from across Europe. Read More →

Lucilin
(c) Alfonso Salgueiro Lora / Philharmonie Luxembourg

Bei der Vorstellung moderner bis modernster Musik in Luxemburg reicht üblicherweise der kleinste Publikumsraum der Philharmonie, Espace Découverte, aus, um das meist handverlesene Publikum zu beherbergen. Das war auch mit dem aktuellen Projekt ‘Generations’ nicht anders. Allerdings darf man sagen, dass es diesmal sehr knapp war. Trotz einiger zugestellter Bänke musste das Publikum zusammenrücken, um allen Interessierten Platz zu bieten. Das ist eine erfreuliche Entwicklung, wenn man bedenkt, welch (geringen) Stellenwert die moderne Musik bei der Masse des Publikums im Allgemeinen und gerade auch in Luxemburg hat, stellt Uwe Krusch fest. Read More →

  • Pizzicato

  • Archives