A new study from universities of Utah, Cambridge and Vienna says that male howler monkeys with deeper calls have smaller testicles – and vice versa. No reason is given for this evidence, nor is it said to apply to humans.
The L.A. Music Center, a huge organization running different venues such as the Walt Disney Concert Hall, the Dorothy Chandler Pavilion and the Music Center Plaza with resident companies LA Opera, LA Phil and LA Master Chorale has made the L.A. County’s auditor-controller an unhappy man. According to a report ordered by the Los Angeles County Board of Supervisors after financial difficulties at the Music Center, the controller was apparently not able to examine more than 50% of the center’s financial records since he was refused the access to these data. Read More →
Nach monatelangem Streit mit dem Besitzer, der Familie des Finanzmagnaten John Baring, Lord Ashburton, wird die renommierte ‘Grange Park Opera’ im nächsten Sommer zum letzten Mal die ‘Grange’ in Hampshire bespielen. Die Operntruppe wird das Haus verlassen müssen, in dem einst Churchill und Eisenhower die Normandie-Invasion besprachen und in der die ‘Grange Park Opera’ 18 Jahre lang ein erfolgreiches Opernfestival durchführte. Während die etablierte Truppe sich nach einem neuen Zuhause umsehen muss, soll ‘The Grange’ ein neues Festival bekommen. Ashburtons Sohn Mark Baring will angeblich zusammen mit dem britischen Countertenor Michael Chance ein ‘jüngeres und attraktiveres’ Opernfestival mit jährlich vier Produktionen aufbauen.
Die Salzburger Festspiele und die Konzertvereinigung Wiener Staatsopernchor haben gestern in Wien einen 5-Jahresvertrag für den Zeitraum 2017 bis 2021 unterzeichnet. Beide Partner freuen sich, dass dadurch zwei wichtige Jubiläen gemeinsam gefeiert werden können: Der Chor blickt im Jahr 2017 auf sein 90-jähriges Bestehen zurück, die Salzburger Festspiele werden 2020 hundert Jahre alt.
Die Semifinalisten des Internationalen Gesangswettbewerbs ‘Neue Stimmen’ 2015 stehen fest. Von den 42 jungen Teilnehmern, die zur Endrunde des Wettbewerbs nach Gütersloh gekommen waren, nehmen 10 Sängerinnen und 9 Sänger am Semifinale teil. Read More →
Noch in diesem Jahr wollen die Politiker sich auf den Standort für die neue Münchner Philharmonie festlegen. Favorisiert werden zurzeit das sogenannte Pfanni-Areal am Ostbahnhof und eine ehemalige Paketposthalle (beide ca. 4 Kilometer vom Hauptbahnhof). Zeitgleich mit den Kabinettsberatungen stellte gestern eine Privatinitiative ihre Pläne für ein ‘Philharmonisches Kraftwerk Aubing’ am westlichen Rand von München vor.
Yesterday evening (20 October) the Jury of the 17th International Fryderyk Chopin Piano Competition in Warsaw announced the prizes for their 2015 edition. Winner of the First prize and gold medal ist Seong-Jin Cho, 21, from South-Korea. The Canadian pianist Charles Richard-Hamelin won Second prize and silver medal, Kate Liu (USA) took Third prize and bronze medal. Read More →
Russian Conductor Vladimir Fedoseyev has walked out from a new production of Tchaikovsky’s Iolanta at the Bolshoi Theatre in Moscow. The opera is to premiere October 28 and will now be conducted by Anton Grishanin. No reason was given for the replacement but rumours say, Fedoseyev was upset over working conditions at the opera house.
Ein Pariser Gericht hat die Produktionsfirma ‘BelAir Média’ dazu verurteilt, die Videos mit der Aufführung der Oper ‘Dialogues des carmélites’ in der Inszenierung von Dmitri Tcherniakov aus dem Verkauf zu nehmen. Es handelt sich dabei um eine Aufführung der Bayerischen Staatsoper unter der Leitung von Kent Nagano aus dem Jahre 2010, die bereits sehr viel Staub aufgewirbelt hat. Read More →
Miami-based Chopin Foundation of the United States has donated a Pleyel upright piano dating from 1847 and containing Chopin’s signature to the Chopin Museum in Warsaw. The instrument has been on display in the Polish museum for the past few years as a deposit, but now the Chopin Foundation of the United States transferred the property rights to the Chopin Museum. The piano was selected by Chopin himself at the Pleyel factory in Paris for one of his pupils and it was at that person’s request that the composer put his signature inside the instrument so that it could be easily recognized.