Ausgangspunkt für diese Produktion waren die Gibbons-Variationen von Lennox Berkeley, die noch nie eingespielt worden waren, wie Dirigent Michael Waldron herausfand. Um dieses Werk baute er ein sehr stimmiges Programm auf, das durch die wunderbare Poesie der Interpretationen besticht.
Allerspätestens bei Ralph Vaughan Williams’ The Lark Ascending steht fest, dass dies eine vorzügliche Produktion ist. Williams’ musikalische Betrachtung eines Sommertages in einer neuen Bearbeitung mit gemischtem Chor ist eine der intimsten und lyrischsten Fassungen, die wir bisher von diesem beliebten Werk gehört haben.
Als letztes Programmstück ist es die perfekte Synthese dieses Albums, das mit einer nicht weniger stimmungsvollen Interpretation von Williams’ Five Mystical Songs beginnt.
Die London Choral Sinfonia besticht nicht nur in dieser Komposition mit ihrem sinnlichen, oft schwebenden Klang, der stets zum vertieften Zuhören anregt.
The starting point for this production was the Gibbons Variations by Lennox Berkeley, which had never been recorded before, as conductor Michael Waldron discovered. He built a very coherent program around this work, which captivates with the wonderful poetry of the interpretations.
By the time of Ralph Vaughan Williams’ The Lark Ascending at the latest, it becomes obvious that we were dealing with an excellent production. Williams’ musical contemplation of a summer day in a new arrangement with mixed choir is one of the most intimate and lyrical versions we have heard of this popular work.
As the final program piece, it is the perfect synthesis of this album, which begins with an equally evocative rendition of Williams’ Five Mystical Songs.
The London Choral Sinfonia captivates not only in this composition with its sensual, often floating sound, which always encourages deeper listening.