Die amerikanische Komponistin Florence Price (1887-1953) schrieb eine Musik, die mit afroamerikanischen Idiomen durchsetzt ist und wegen ihrer originellen und reizvollen Melodik gefällt.
Die Symphonie Nr. 3 wurde im Jahre 1940 in Detroit uraufgeführt. Es gibt darin dunklere und irgendwie rebellisch klingende Passagen, ein liebenswert lyrisches und warmherziges Andante, einen tänzerischen dritten Satz, der wie in all ihren Symphonien mit Juba überschrieben ist, und ein schwungvolles Finale.
Die sehr attraktive Mississippi River Suite folgt dem Lauf des Flusses und beschreibt Land und Leute drum herum. Ethiopia’s Shadow in America hat folgende Sätze: Introduction and Allegretto: The Arrival of the Negro in America when first brought here as a slave – Andante: His Resignation and Faith – Allegro: His Adaptation, a fusion of his native and acquired impulses. Es ist ein dramatisch-emotionales Stück, das wie alle anderen auf dieser CD von John Jeter und dem ORF-Orchester in exzellenten Interpretationen vorlegt wird.
The American composer Florence Price (1887-1953) wrote music with African-American idioms, pleasing for its original and delightful melodicism.
Symphony No. 3 was premiered in Detroit in 1940. There are darker and somehow rebellious-sounding passages in it, an endearingly lyrical and warm-hearted Andante, a dance-like third movement headed Juba, as in all her symphonies, and a sweeping finale.
The very attractive Mississippi River Suite follows the course of the river and describes the land and people around it. Ethiopia’s Shadow in America has the following movements: Introduction and Allegretto: The Arrival of the Negro in America when first brought here as a slave – Andante: His Resignation and Faith – Allegro: His Adaptation, a fusion of his native and acquired impulses. It is a dramatic-emotional piece which, like all the others on this CD, is presented by John Jeter and the ORF Orchestra in excellent interpretations.